AMERIČKI PILOT PRIZNAO POSLE 21 GODINU: Da, srpska PVO je pogodila još jedan F-117 nad Novim Beogradom! AMERIČKI MEDIJI POTVRDILI

0
FOTO: PRINTSCREEN

Priča o tome kako je supermoderni američki “nevidljivi” avion F-117 najthok oboren iznad neba Srbije i završio u blatu sela Buđanovci ispričana je već stotinama puta, ali do sada je potpuno nepoznato ostalo da je tokom NATO bombardovanja pogođen najmanje još jedan “nevidljivi”!

Američki portal The Drive navodi da su detalji o tome šta se desilo sa drugim avionom postali su poznati tek nedavno, a potpukovnik vazduhoplovstva SAD u penziji Čarli “Tuna” Hajnlajn, i bivši pilot F-117, u podkastu “Afterburn” lično je potvrdio ono što je dugi niz godina bila samo glasina. Naša PVO je uspela da pogodi i drugi stelt avion, ali je on ipak uspeo da se vrati u bazu u Nemačkoj.

Nije poznat tačan datum kada se obaranje desilo, ali je sigurno da se ovaj događaj odigrao tokom aprlila 1999. posle obaranja prvog F-117. Podsetimo, četvrtog dana NATO bombardovanja, pripadnici Trećeg raketnog diviziona 250. raketne brigade Protivvazdušne odbrane Vojske Jugoslavije oborili su F-117A, američko čudo od aviona izrađeno u stelt tehnologiji, koje je svoju reputaciju “nevidljivog” steklo u Zalivskom ratu u Iraku. Pilota Dejla Zelka su američke snage uspele bezbedno da evakuišu, a njegov avion je završio na njivi u ataru sela Buđanovci kod Rume.

U svom svedočenju, Hajnlajn je opisao kako je pogođen drugi F-117. On je naveo da su u akciju nad Beogradom iz baze u Nemačkoj krenula dva “nevidljiva” aviona, praćena letelicama F-16J. On je bio pilotirao jednim F-117, a kada su se našli iznad Novog Beograda, oba “nevidljiva” su bila napadnuta raketama SAM, koje je ispalila srpska PVO.

„Pogledao udesno na nebo nad Beogradom i vide ogromnu raketu kako se približava – izgledala je kao Saturn V. Znao sam da je moj momak broj dva tamo negde. Tada sam video još jedno lansiranje i veliki sjaj, dim, a onda vatrenu kuglu koja dolazi prema meni”.

Američki pilot navodi da je on ipak uspeo da izbegne eksploziju pojektia i obaranje svog aviona uz pomoć autopilota, i da izvrši svoju misiju, odnosno bombarduje zadati cilj.

U povratku je međutim shvatio da je drugi avion ozbiljno oštećen, ali su obe letelice ipak uspele da se vrate u bazu.

Hajnlajn je na kraju svog svedočenja priznao da mu je ova epizoda ostalau pamćenju kao najstrašnija u njegovoj bogatoj letačkoj karijeri.

(Kurir.rs)

Ostavi utisak

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas unesite ime