Za početak, otkrivamo vam jednu tajnu koju možda ne znate – sav taj sjajan sadržaj koji čitate na blogovima vaših saradnika/konkurenata/klijenata, najverovatnije nisu oni napisali. Velike su šanse da su angažovali ghostwriter-a kako bi njihov sadržaj uvek bio zanimljiv i drugačiji.
Možda ste i vi razmišljali o blogovanju kao delu marketinške strategije svog brenda, ali oklevate da počnete jer jednostavno ne znate kako da to uradite. Dobra vest je da ne morate sami. Ako se mučite sa tim da napišete knjigu, post na blogu ili bilo šta drugo što uključuje igru reči, onda bi vaše rešenje moglo biti da unajmite ghostwriter-a, jer je njihovo angažovanje savršeno rešenje za probleme sa pisanjem.
Ko je „ghostwriter“?
Jednostavno definisano: Ghostwriter je pisac za iznajmljivanje koji je plaćen za to što napiše, ali ne dobija nikakvu zaslugu za proizvedeno delo. To je angažovani pisac sadržaja koji će od naručioca posla dobiti smernice za rad, istražiti teme, napisati tekst, ali neće biti potpisan ispot istog. Ako vam to zvuči nepravedno, verujte da nije. Ghostwriter je profesionalac, koji za svoje pisanje dobija novčanu nadoknadu i nema nikakve probleme sa sujetom.
Ni njihov naziv nije nastao slučajno, jer oni pišu blogove, oglase, postove, tekstove, sadržaje na sajtu, kopirajting, knjige, rečju – projekte koji su namenjeni nekom drugom i njihovo se ime, poput duha, ne pojavljuje u autorskom tekstu. Njegov je samo sadržaj. Ghostwriter uglavnom dovrši ceo projekat samostalno, a nekada se dešava da radi u saradnji sa autorom čije se ime pojavi na kraju teksta. U suštini, oni rade svoj posao pisanja, a vi stavljate svoj potpis na to.
Dobar ghostwriter će uvek prilagoditi svoje veštine pisanja potrebama svakog klijenta. Iako je njegov fokus na ostvarivanju vizije klijenta, značajan je savetodavac kada je u pitanju sadržaj i stil pisanja kada god je to potrebno.
Možemo zaključiti da je on manje duh, a više anđeo čuvar jednog bloga.
Kako „ghostwriter“ zna šta meni treba?
Ako ste se zapitali isto, ne brinite. Većina klijenata ghostwriter-a razmišlja slično. Kako ghostwriter može da poznaje vaš posao jednako kao vi? Ne mora. Ako ste angažovali duha (da, ovo zvuči čudno, ali je lakše za razumevanje), to ne znači da nećete imati nikakav udeo u proizvodnji sadržaja. I dalje ćete morati da mu date uvid u teme, ideje i da pripomognete nekim referencama na sadržaj koji želite da proizvedete.
Ono što je hrabrujuće je da treba da im date samo grube nacrte i ideje. Iskusan ghostwriter je izverziran i ume da razvoji bitno od nebitnog. Vaše ideje ili tekst ne moraju biti gramatički ispravne, pa čak ni stavljene u proširene rečenice. Možete mu dati samo naslov, temu, uputiti ga na druge blogove koji se odnose na ono što vi želite da kažete, a oni će to proučiti i nastaviti dalje svoj posao.
Ghostwriter vam nudi profesionalan pristup pisanju. Verovatno ste stručnjak u svojoj oblasti, bilo da se radi o renoviranju stanova, prodavnici bele tehnike koja prodaje Bosch ugradne rerne ili Beko frižidera, knjigovodstvu, zakonu ili bilo čemu u čemu ste specijalista. Verujete svom iskustvu i veštinama i sami ste odgovorni za svoj posao.
Ali, da li imate iskustvo sa profesionalnim pisanjem?
Jedna od najvažnijih uloga koju igra ghostwriter u kreiranju marketinškog sadržaja je prevođenje vaših ideja u čitljivost za ciljnu grupu koja definiše vaš brend. Jer, na vašem blogu, vi ne kreirate sadržaj za sebe, već pravite sadržaj za svoju publiku.
Da li znate da postoje različiti stilovi pisanja koji se mogu koristiti za prenošenje različitih poruka na različite načine? Ghostwriteri su stručnjaci u svojoj oblasti i dobro znaju šta je potrebno za pravljenje visokokvalitetnog sadržaja. Uostalom, uštedeće vam vreme koje provedete „lupajući glavu“ šta da postavite na svoj sajt, a energiju koju biste na to potrošili bolje je da uložite u razvijanje sopstvenog posla.
Ako imaju neka pitanja za vas, budite sigurni da će pitati. Ako treba da istraže temu da bi se bolje upoznali sa njom, i to će uraditi. To im je posao – da vaše nepregledne misli i ideje spoje u jednu smislenu celinu i razbistre ih.
Pored toga, veliki deo marketinške strategije uključuje SEO optimizaciju, a kao takav, ghostwriter razume osnovne SEO principe i šta zbog čega piše.
Da zaključimo
Ako ste preduzetnik, frilenser, vlasnik preduzeća ili prodavac, ne možete zanemariti ili posvetiti samo delimično pažnje sadržaju na internetu. Jer, kvalitetan sadržaj je od krucijalnog značaja za poslovanje i prodajni proces. Ipak, proces kreiranja sadržaja, koji uključuje i pisanje profesionalnih tekstova, zahteva vreme, trud i veštine. Ako ih nemate – sada znate šta vam je činiti.
A dok će ghostwriter biti taj koji će trošiti vreme na kreiranje teksta, vi, kao vlasnik sajta, ćete kontrolisati sva zakonska prava na sadržaj za objavljivanje na internetu, kao i za sve druge marketinške strategije koje odaberete. Razmišljajte i o tome pre nego što odaberete pravog kreatora za vaše sadržaje na internetu.