Sonja Biserko pljunula preklane srpske žrtve: Ma kakva Dara, kakav Jasenovac, samo Srebrenica!

0
Sonja Biserko, Foto: printscreen

Osnivačica i predsednica Helsinškog odbora za ljudska prava u Srbiji Sonja Biserko komentarisala je film “Dara iz Jasenovca” i priču o tragičnom stradanju u ustaškim logorima nazvala “nastojanjem režisera filma Predraga Antonijevića, da negira ili minimizira priču o ratnim zločinima, odnosno zločinu genocida u Bosni i Hercegovini”.

Biserko je još jednom pljunula na srpske žrtve i pokušala da diskredituje svaki razvoj kulture sećanja kod srpskog naroda kao najstradalnijeg naroda na ovim prostorima u dva svetska rata i ratovima devedesetih.

“Taj film je instrument, u funkciji prikazivanja Srba kao isključivih žrtava. Za negiranje svega onoga što se desilo devedesetih i na neki način kao opravdavanje onoga što se tada desilo. To je jedna zloupotrebljena priča koja je tragična sama po sebi, naravno. Ali, način na koji se ona plasira danas, i na koji se mobilišu mladi ljudi, koji ništa o tome ne znaju, je tragična i za Srbiju i region”, rekla je Biserko za Radiosarajevo.ba.

Tragično je, kako tvrdi Biserko, i “to što se žrtve Jasenovca na ovaj način degradiraju, jer se koriste u tu svrhu. To je ionako tragična priča sama za sebe, ali je način na koji se to danas funkcionalno koristi, naravno, jeste, takođe, tragičan”, smatra ona.

Prema rečima Biserko, to je, u suštini, reakcija na film “Quo vadis, Aida”. Ona je potom nastavila da hvali film o Srebrenici, navodeći da Jasenovac sada ne bi trebalo pominjati jer se radi o “priči iz drugog vremena”

“Naravno da je važno da se u Evropi o tom zločinu govori – da se ne bi ponovio. Posebno jer se u tom filmu i celoj toj priči oko Srebrenice ukazuje da je međunarodna zajednica suviše kasno reagovala ili uopšte nije reagovala. Ali, sada se uvlači jedna priča iz drugog vremena i konteksta – da bi se to sve umanjilo, zato što i brojčano nadmašuje ono što se u Srebrenici desilo itd. To je pogrešan pristup. Činjenica da oni, recimo, negiraju da se o tome nikada ranije govorilo, da Jugoslavija nikada nije govorila o Jasenovcu, je, takođe, netačno. Ima toliko dokaza o tome pogotovo u Hrvatskoj. Ima dosta knjiga, dokumentarnih filmova… Tako da vi imate te paralelne interpretacije”, navodi ona.

Gaga Antonijević nije bio iznenađen odlukom da „Dara iz Jasenovca“ ne uđe u uži izbor za Oskara.

“Ovo nije ništa što nismo očekivali. To je politički efekat. Film nije posmatran kroz prizmu filma, već kroz prizmu političke propagande. Kritike u časopisu „Varajeti“ su počele hajku, a ono što piše „LA Tajms“ je još monstruoznije i ide korak dalje u napadima na film. Oni negiraju srpsko prisustvo u Jasenovcu, optužuju nas da zloupotrebljavamo taj logor. Ja sam maltene, po njima, na silu ugurao u film Srbe u Jasenovac”, rekao je za „Alo“ Gaga Antonijević.

Biserko nije mogla da izdrži, a da ne napadne i državni vrh Srbije. Ovo je posebno interesantno ako se ima u vidu da je država pomogla u snimanju ovog filma, a to se u krugovima Sonje Biserko i njoj sličnih ne prašta. Ona je gotovo zlurado komentarisala Bajdenovo pismo Beogradu i Prištini, tvrdeći da je vođstvo Srbije u panici zbog najava američke administracije “da će se posao i u Bosni i na Kosovu završiti”.

“Dobili su pismo i Beograd i Kosovo da treba da dođe do normalizacije odnosa. Oni su svesni da Zapad završava tu priču i zaokružuje ovo kao svoj geostrateški interesni prostor. Priča Beograda malo drži vodu. Oni su prosto u panici jer znaju da se to privodi polako kraju. Tako da vrše sve te malverzacije, manipulacije – da bi umanjili efekat toga. Vrlo je jasno da Zapad ide u završavanje tog posla na Balkanu, koji je i ostao otvoren toliko dugo”, zaključila je Biserko.

Tako je nastavila tradiciju pljuvanja po sopstvenom narodu i radu protiv interesa Srbije.

ALO

Ostavi utisak

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas unesite ime