Polje marketinga u savremenom svetu podrazumeva mnogo toga. Nekada su glavni izvori za reklamiranje bili televizija i drugi mediji, poput radija, štampanih novina, magazina, bilbordi, reklame na ulici. Danas se reklamiranje i promocija brenda, usluge, proizvode, može posmatrati kao jedna mala nauka koja konstantno raste i razvija se i koja je stalno podložna promenama.
Uz korišćenje nekih dobrih strana „starog“ marketinga, ipak je digitalni marketing najvažniji za predstavljanje i promovisanje. U najvećoj meri, kod reči digitalni misli se na društvene mreže i promociju na njima, ali osnovu u stvari čini sajt. Odavno smo videli kako društvene mreže mogu da „padnu“ i zakažu, kako profili mogu očas posla da budu banovani, hakovani ili izbrisani, a sajt je ipak poput tvrđave koja je potrebna svima. Sajt predstavlja, najprostije rečeno, lokal u kojem ćete sve izložiti i putem kojeg ćete razviti svoje poslovanje. A da se poslovanje unapredi pomaže vam SEO optimizacija.
Da, kada sebi postavite pitanje kako da postanete prvi sajt iz svoje niše na Guglu, odgovor je upravo SEO. Ali hajde da prvo vidimo koje benefite dobijate od toga kada ste prvi na Guglu, a onda i kako da optimizujete svoj sajt da do toga dođete.
Šta dobijate kada je sajt prvi na Guglu?
Uzmimo za primer da se bavite pripremom i ukrašavanjem kolača i torti. Koliko god da ste dobri u tome, činjenica je da još ogroman broj osoba radi isti ili sličan posao. Sve to upućuje na potrebu dobrog predstavljanja vašeg rada i dalje korišćenje alata koji će vas „probiti“ na tržište.
Društvene mreže će vam u tome pomoći, bez sumnje. Ali one nisu jedini izvor putem kojeg se traže vaše usluge. Iako ćete na mrežama pronaći mnogo rešenja, Gugl je uvek tu da bar potražite fotografiju neke torte kakvu biste želeli ili gde se u gradu nalaze kvalitetni poslastičari. Tu SEO optimizacija sajta stupa na snagu i pruža vam da budete prvi izbor prilikom kucanja ključnih reči za vaš biznis.
Kada se nešto ovako dogodi, prvi na udaru izbor može da bude vaš sajt. Po difoltu, posebno ako su opisi primamljivi, kao i naziv sajta, osobe će kliknuti i posetiti ga. Prvi benefit ovakvog pozicioniranja je ovaj i on je najvažniji. Ukoliko vodite računa o preglednosti sajta, ako su pružene kvalitetne fotografije i sajt izgleda primamljivo, a opisi i propratni tekstovi čitljivo, dolazi do konverzije. Pozicioniranje na Google-u vam samim tim donosi posetu + prodaju, a to znači razvijanje posla i konstantno napredovanje u njemu.
Šta SEO optimizacija predstavlja?
Glavni zadatak SEO-a je da vaš sajt predstavi među prvima na svojoj prvoj strani, a cilj je da on bude prvi. SEO optimizacija podrazumeva dosta istraživanja, pre nego sajt bude ,,podignut”, kako biste ga usmerili na pravi način prema svojoj ciljnoj grupi. A to znači da morate da ispitate potrebe svoje ciljne grupe, da nađete zanimljiva i kvalitetna rešenja za njih, te da dobro istražite sve ključne reči koje vaša ciljna grupa pretražuje na putu do pronalaska rešenja. Dalje se proces nastavlja kroz uredno pisanje tekstova, opisa, postavljanje fotografija koje će odgovarati optimizaciji i tako dalje. Kada je SEO optimizacija u pitanju brojne stvari možete uraditi samostalno, možete naučiti postepeno koristeći internet, a tu su uvek i marketing agencije koje sve ovo mogu uraditi umesto vas i omogućiti vam da budete No.1 brend u svojoj branši.