Saobraćajna policija počinje oštriju kontrolu vozača koji prođu kroz crveno svetlo na semaforu ispred raskrsnice ili pešačkog prelaza, na osnovu snimaka zabeleženih kamerama sistema video-nadzora grada Beograda. Cilj nije da se puni budžet, nego da zaštitimo svaki život, rekao je za RTS pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan.
Uz novčani deo kazne dobijaju se i kazneni poeni, i sledi zabrana upravljanja vozilom. Ukoliko za 10 minuta dva puta prođe na crveno svetlo, vozač će biti kažnjen i za nasilničku vožnju.
Crveno svetlo traje u zavisnosti od frekvencije saobraćaja, ali ne duže od dva minuta, kamere snimaju non-stop.
Kamere ne samo da hvataju vozače koji prolaze na crveno i žuto svetlo, već registruju i upotrebu sigurnosnog pojasa, korišćenja mobilnog telefona, lošeg prestrojavanja, a to su sve stvari koje značajno utiču na nastanak saobraćajnih nezgoda.
„Nove kamere su postavljane kod Đeram pijace, u Francuskoj ulici i na svim onim mestima gde je dolazilo do obaranja pešaka i nepoštovanja propisa“, rekao je gostujući u Beogradskoj hronici pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan.
Neće se evidentirati prolazak kroz žuto svetlo već samo kroz crveno, što će se jasno videti već na prvom snimku. Raspon kazni ide od 40.000, a tamo gde ima elemenata direktnog ugrožavanja bezbednosti kazne idu i do 120.000 dinara i 14 kaznenih poena.
„Sudije vrlo vode računa o odnosu izvršioca pred sudom, ponašanje je vrlo bitno i zato postoji raspon“, rekao je Belencan.
Ukoliko je vozilo prošlo zaustavnu liniju, a nije bilo crveno svetlo onda to nije prekršaj, ali treba prilagoditi brzinu i voditi računa da ne blokirate saobraćaj na raskrsnici.
Nije cilj puniti budžet, već sačuvati živote
Saobraćajna policija je zaustavila 61.000 vozača u alkoholisanom stanju, a 2.500 pod dejstvom psihoaktivnih supstanci. Od toga 11.000 lica je provelo noć u prostorijama za otrežnjenje a čak 30 odsto su povratnici. „Naš zadatak je da zaštitimo najranjivije, a to su pešaci“, kaže pomoćnik načelnika Uprave za saobraćajnu policiju.
Ograničenje brzine u naseljenim mestima, pa i na većini mesta u Beogradu je 50 kilometara na sat. Prilikom većih brzina ukoliko dođe do saobraćajne nesreće u kojoj se obori pešak, pri većim brzinama pešak najčešće gine.
„Mi u zahtevima za pokretanje prekršajnih postupaka šaljemo listing prekršaja onih koji su povratnici. Nama nije bitno da punimo budžet nego da zaštitimo svaki život“, naglasio je Zlatko Belencan.
Od 2017. dogodilo se oko dve hiljade saobraćajnih nezgoda zbog prolaska kroz crveno svetlo. Poginulo je 25 osoba, a oko 1.900 je lakše i teže povređeno.
Izvor: ALO