HRVATSKA SE NAORUŽAVA! Region će da strepi

0
Vukovar, Foto: EPA

Hrvatska vlada bi, kako se očekuje, do Dana oružanih snaga, 28. maja, trebalo da saopšti odluku o tome koje će od četiri ponude za kupovinu borbenih aviona da prihvati.

Za izbor najbolje ponude nema zakonskih prepreka, a međuresorna komisija je krajem prošle godine vladi dala preporuku koji od ponuđenih aviona bi Hrvatska mogla da kupi, koja se drži u tajnosti.

Inače, nakon ponovo raspisanog tendera za nabavku borbenih aviona, Šveđani i Amerikanci su Hrvatskoj ponudili nove letilice, a Francuzi i Izraelci polovne.

Avionima Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva (MiG-21) životni vek ističe 2024. godine kada moraju da budu povučeni iz operativne upotrebe.

Raniji dogovor, nakon prvog tendera, za kupovinu izraelskih borbenih aviona F-16 Bark, zaustavile su SAD. SAD su, naime, te ponuđene avione poklonili Izraelu, koji ih je u međuvremenu doradio i obnovio, što je bio razlog za obustavljanje dogovora Hrvatske i Izraela.

Odnosno da bi SAD skinula zabranu sa dogovora o prodaji, bilo je potrebno da Izrael vrati avione u prvobitno stanje, pa je ceo posao propao.

Na ponovljenom tenderu Hrvatskoj su ponuđeni američki F-16 Block 70 naslednik je razvoja tehnologije dugog 40 godina, a može nositi naoružanje ukupne težine 7700 kg. Takođe, sadrži 11 nosećih tačaka i može da ponese i šest raketa vazduh-vazduh.

Dolet mu je 4400 km, a cena sata naleta oko 20.000 dolara. Radi se o najskupljoj opciji za Hrvatsku, a nabavka eskadrile bila bi oko 1,8 milijardi dolara.

Švedski Gripen najmanjeg je kapaciteta nosivosti ubojnog tereta, 5300 kg, ali na svojih osam nosećih tačaka može da nosi vrlo šarolik arsenal, pa čak i krstareće rakete dometa 500 km. Dolet mu je 3200 km, a cena sata naleta je oko 20.000 eura. Nabavka ove eskadrile Hrvatsku bi koštala oko milijardu evra.

Polovni francuski Rafale karakteriše najveća nosivost naoružanja, čak 9500 kg na 14 hvatišta, a može da raspolaže i s dve stealth krstareće rakete dosega 500 km. Cena sata naleta procenjuje se između 16.000 i 19.000 evra, a dolet mu je 3700 km. Ovaj avion reaguje na pojedine glasovne naredbe, a cena eskadrile je oko milijardu evra.

U ponudi je polovni izraelski F-16 Barack. Prema svojim mogućnostima negde je u sredini ponuđenih: nosivost 7700 kg na 11 nosećih tačaka, doletom se ističe, čak 4400 km, cena sata naleta je oko 20.000 dolara. Cena eskadrile bila bi oko 500 miliona dolara. Ovaj tip bi se morao nadgraditi, što bi koštalo još toliko koliko je i cela eskadrila, dakle ukupno oko milijardu dolara, preneo je hrvatski portal Net.

Tanjug

Ostavi utisak

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas unesite ime