Ubedljivo najbolji saveti za uspešan kompanijski blog! Sve što treba da znate na jednom mestu

0

Koristeći ove savete, možete početi stalno da generišete nove potencijalne kupce vaših proizvoda ili/i usluga, sa pojedinačnim pričama na vašem glavnom mediju koji nazivamo – kompanijski blog.

Šta je kompanijski blog?

To je svojevrsni web-dnevnik kompanije, poznat i kao korporativni blog ili kompanijski blog. U rečniku digital marketing agencija, kompanijski blog je ultimativni alat (posebno za 2021.) Content Marketinga. Cilj kompanijskog bloga je da poveća vidljivost i da donese više saobraćaja na web sajt. Članci u korporativnim blogovima se bave temama koje su relevantne za kompaniju i koje se u najširem smislu odnose na njihove proizvode i usluge. Nije trik u direktnom oglašavanju – već u pričanju priča oko toga!

Kakav sadržaj čini kompanijski blog?

Na kompanijskom blogu (u vlasništvu kompanije), možete pisati priče i članke o svojim uslugama i proizvodima. Ali takođe, i sama kompanija može biti sadržaj tekstova. Na primer, predstaviti pojedine oblasti ili segmente, dopustiti zaposlenima da kažu svoje mišljenje ili informisati o vestima iz kompanije. Osim toga, kompanije objavljuju kampanje, kao i članke specifične za svoju industriju, u kojima mogu pokazati svoju stručnost u datoj oblasti. Bez obzira na temu, svi tekstovi imaju za cilj da povećaju saobraćaj na sajtu i da generišu nove potencijalne kupce ili korisnike. U tom smislu, svi članci na korporativnom blogu bi trebalo da budu detaljni!

Zašto je kompanijski blog dobar za bilo koju kompaniju ili preduzeće?

Mislimo da bi svaka kompanija trebala da ima svoj blog! Jer svaka kompanija može da ima koristi od preduzetničkog blogovanja. Korporativnim blogom kompanija učvršćuje svoj javni profil i stiče nove kupce!

Prednosti koje nam nudi kompanijski blog uključuju sledeće činjenice:

  • Kompanijski blog je besplatno oglašavanje.
  • Redovno ažuriranje novim sadržajem oživljava web sajt.
  • Blog pozitivno utiče na rangiranje na pretraživačima.
  • Sadržaj koji može da odgovori na pitanja i potrebe svoje ciljne grupe.
  • Korisnici/posetioci/čitaoci odlaze na linkove u tekstu (interne i eksterne) koji vode na teme koje ih zanimaju.
  • Blog postovi rešavaju probleme čitalaca.
  • U najboljem mogućem slučaju, novi kupac stiče se u prvih nekoliko minuta.

Kako se kreira kompanijski blog?

Pre nego što uopšte počnete sa blogovanjem, morate prvo sve dobro isplanirati. Odredite ciljne grupe i razmislite o temama i sadržaju o kojima ćete kasnije pisati, da imate uvek “na lageru” neki sadržaj, pa makar on služio i kao inspiracija kada se pojavi deficit iste. Jer internet ne trpi kada vas nema, internet zahteva permanentno kvalitetno prisustvo i posvećenost, kako biste bili nagrađeni i imali koristi od njega. Uostalom, isti patern kao i u životu! Potom,  određujete dinamiku objava blog postova. Kalendar objava vam može pružiti bolji pregled.

 

Kome je kompanijski blog namenjen?

Opšte gledano, blogovanje je uspešno jedino ako je kristalno jasna ciljna grupa! Ko bi trebao da čita vaš korporativni blog? Tek kad poznajete čitaoce i njihove potrebe, možete da objavite odgovarajući sadržaj koji odgovara svojoj svrsi. Analiza ciljne grupe se temelji na ciljevima Content Marketing strategije. Važno je što preciznije definisati čitaoce. Okarakterišite svoje kupce, izmišljene ljude koji predstavljaju publiku. Uskoro ćete videti prednost kad počnete s blogovanjem – mnogo je lakše pisati ako imate na umu određenu osobu i svoj rad možete da prilagodite njenim potrebama. Blog može da ima više ciljnih grupa. Ako ciljate različite zemlje koje govore različite jezike, trebali biste da postavite više blogova i lokalizujete tekstove za svaki od njih!

O čemu želite da blogujete?

Osnova za uspešan kompanijski blog je – dobro osmišljen koncept bloga! Čak i pre postavljanja blogova, trebali biste da razmislite o strukturi i postavkama parametara. Slabi tekstovi otežavaju korisniku pronalaženje onoga što traži. Pa razmislite koje kategorije odgovaraju vašoj strategiji sadržaja. Jesu li to specifične teme, usluge ili proizvodi ili razne kampanje? Kategorije daju strukturu web mesta, čitaoci brže shvataju sadržaj i lakše se kreću. Zatim, svi članci na blogu se moraju razvrstati u kategorije, tako da ne budu preuski. Osim toga, koncept definiše kako se treba obratiti čitaocu i stil pisanja teksta. Interni tokovi rada, odgovornosti i kontrola, su takođe deo strategije. Kompanijski blog ima informativni oficijelni stil i transparentnost.

Koliko često biste trebali da objavljujete, odnosno ažurirate vaš kompanijski blog?

Novi blog post na sajtu na svakih nekoliko meseci ili samo ordiniranje statičnih podataka na sajtu, nažalost nisu dovoljni za stvaranje uspešnog korporativnog bloga! Tajna je u konzistentnom, svežem sadržaju. Postavite vaš ritam, na primer, jedan ili dva nova blog posta nedeljno. Ima smisla razmisliti o temama unapred kako bi proces tekao nesmetano, a i sama strategija koju smo inicijalno osmislili, nam nalaže određena pravila u odabiru tema za kompanijski blog. Pored naslova ili teme, akcioni plan bi trebalo da sadrži i kategoriju, ciljnu grupu i kratak opis. Takođe biste trebali da razmislite ko bi trebao da napiše tekst i naravno, kada je planirano da se objavi (na internetu je sve stvar tajminga i vremena uopšte). Sa akcionim planom možete odjednom da prikupite sve važne informacije, možete da planirate značajne datume, kao što su godišnjice kompanije ili objave za državne praznike. I izbeći da se ponavljate!

Možete li da objavite internu komunikaciju na blogu kompanije?

Na korporativnim blogovima bi trebalo izbegavati odavanje tajni preduzeća ili ličnih priča, kao i fotografija koje mogu da osramote zaposlene. Ali nekoliko uvida i “provirivanja” u kompaniju – uvek je sjajna stvar. Priče i lica kompanije stvaraju bliskost i generišu emocije kod čitalaca. Takvi tekstovi prenose osećaj ekskluzivnosti i jačaju odnos sa korisnikom. Odabir tema i članaka treba obaviti pažljivo, uvek uzimajući u obzir filozofiju/viziju/vrhovnu ideju kompanije. Na primer, putnička kompanija može da izveštava/piše o ličnim vezama sa državom ili ličnim putovanjima, ili recimo, neki restoran može da predstavi novog dobavljača koji je ekološki poljoprivrednik. Recimo.

 

Šta bolje opisuje ovaj alat – web dnevnik ili kompanijski blog?

Verovatno ste se već susreli s ovim pitanjem na forumima i u specijalizovanim člancima, a i ako niste, tu smo da vam približimo sve daleke pojmove iz ove oblasti. Mi (Connect Goal Digital, digital marketing agencija) mislimo da bi se neupitno trebalo zvati – kompanijski blog, jer iako to jeste web dnevnik (ili dnevnik na webu), sasvim iskreno: to jednostavno ne zvuči dobro. I šta sad…

Da li je SEO važan za B2B (business to business) blogovanje?

Optimizacija pretraživača je krucijalna za kompanijski blog. Napokon, primarni cilj je osvestiti nove čitaoce o kompaniji. Ako se vaš blog dobro rangira na pretraživačima za teme koje zanimaju vašu ciljnu grupu, povećaćete njegovu vidljivost. Rang uzima u obzir ne samo postavljanje ključnih reči i tehničke parametre, već i sadržaj (ponajviše!). Ako objavite vredan sadržaj za čitaoce, ljudi će duže ostati na vašoj web lokaciji! Efekat sadržaja koji daje neku vrednost je gotovo beskonačan i čini Content marketing strategiju dugoročno delotvornom.

Koliko košta članak za kompanijski blog?

Kažu da je kompanijski blog – besplatno oglašavanje! I to je istina, ali samo u određenoj meri. Jer naravno, blogovanje zahteva resurse. Ako ih nema u kompaniji, dobra ideja je outsource-ing ili spoljna saradnja sa profesionalcima iz ove oblasti. Takođe, ako ste već kreirali brifing, ostvarivanje spoljne saradnje za vođenje bloga je jeftino i lako se izračuna. Jer ono što dobijate je besmisleno i porediti. Naručeni tekstovi i redovan priliv kvalitetnog sadržaja na vaš kompanijski blog, je strategija koja vam donosi povrat uloženog nemerljivo veći, a pritom dolazi iz više korisnih nivoa delovanja na webu. Tako da slobodno možemo reći da je besplatan! Možete direktno sarađivati ​​i sa frilenserima, dodeljivati ​​članke za link building ili sarađivati ​​sa digital marketing agencijom sa kojom se ugovorom obavežete na precizno definisan način rada i onda nemate dodirnih tačaka sa sajtom – samo brojite dobre rezultate i novac! U zavisnosti od forme i stila pisanja teksta, vaše delatnosti/niše, dužine i željene visine kvaliteta teksta, kao i od stepena rizika, možete da primate sadržaj već od 0,02 eura po reči.

Kreiranje SEO tekstova za kompanijski blog – evo šta stvarno trebate da znate!

Uspešnu optimizaciju pretraživača čini nekoliko tehničkih i kreativnih segmenata koji zajedno rade na privlačenju saobraćaja na vaš sajt. Dobrim Content marketingom (Marketingom sadržaja) vi ciljate, ne samo na postizanje visokog ranga u pretrazi, već i na stvaranje sadržaja koji čini da ljudi žele da ostanu i čitaju ga. A to zahteva set primenjenih veština i uvek ažurirano znanje pre svega.

Ključne reči, interni linkovi, usidreni tekstovi, meta tagovi i naravno, zanimljivi i informativni tekstovi su deo uspešnog SEO optimizovanog sadržaja.

Ključne reči

Ključne reči su elementarni delovi optimizacije pretraživača i usmeravanja saobraćaja na vaš sajt. Kada pravite Marketing strategiju i plan, pre samog početka uradite istraživanje ključnih reči, proverite popularne i najzastupljenije ključne reči. Postoji puno alata koji će vam pomoći u tome, kao što je na primer SemRush i mnogi drugi. Ali ponavljamo i upamtite: pretraživači su sofisticiraniji nego što su bili, ne možete da im podvalite ništa što nije original, što ne nudi vrednost. Druge opcije ne postoje, osim produkcija visokokvalitetnog sadržaja za web koji odiše profesionalizmom i lakim konzumiranjem. Da sumiramo, prvo istražimo ključne reči za naš novi blog post, pa tek onda kriramo Content marketing strategiju – na osnovu ključnih reči koje okupljaju vašu ciljnu grupu oko tog sadržaja. I te informacije su potpuno besplatne! Živeo internet!

Zato, posebno kada je u pitanju kompanijski blog gde baš nasuprot, treba da se gradi interna, sigurna, tačna, poverljiva, respektabilna i informativna atmosfera sadržaja, bi trebalo uvek uraditi malo istraživanje ključnih reči i optimizovati taj sadržaj, koji na taj način postaje lako upijajuće štivo koje rešava problem u 3 klika! A ime vaše kompanije ostaje u korama malih mozgova čitalaca, kao eho, do narednog članka na blogu koji će svakim novim tekstom – uvek za mrvicu dublje da se urezuje u memoriju korisnika. (Na kraju balade, to zovemo vrhunskim brendom, ali to je druga tema koja zahteva zaseban blog post.)

Meta tagovi/meta opisi i title tagovi (oznake naslova)

Dobar meta tag može da ima jak uticaj na rangiranje pretrage. Ovi mali isečci teksta su prilika za davanje preciznihinformacija o vašem sajtu. Takođe, meta tagovi utiču na to da se javlja efekat automatske selekcije ciljne grupe, jer vi dobrim meta tagom pecizno govorite o kome se radi, zašto, kako i gde. U pitanju je čist Copywriting, gde u dve rečenice moramo da damo najjasnije informacije, odnosno da odgovorimo na 5 novinarskih pitanja. Setovanjem kvalitetnih meta tagova na vaš sajt, vi faktički pomažete i Google-u i publici, tako što olakšavate protok te konstantne bujice informacija na internetu. Takođe i algoritmima time pomažete, još vas i nagrade dobrim rangom! Time zapravo pomažete celoj internet zajednici da bude efikasnija.

Šta je taj meta tag, plastičnim jezikom opisano? Gde se on vidi na Google-u? Pa meta tag je onaj mali tekst ispod linka/naziva sajta na Google-u. Za koji bukvalno svi internet korisnici znaju i svi čitaju “sažetak” ispod linka (konstantno im je pred očima), pa tek onda donose odluku da li odlaze na link/sajt ili ne. Zato je kreiranje sadržaja za meta tagove mnogo važno za celu internet prezentaciju jednog preduzeća, u tome se ogleda posvećenost publici i poštovanje ciljne grupe. Sajtovi koji ne unose meta tagove, njima Google automatski generiše prvi paragraf iz teksta kao met tag!

Kompanijski blog ne sme da izostavi ovu stavku u optimizaciji svog online prisustva. Važi za sve: meta tagovi bi u svojoj formi trebalo da budu kratki, uz upotrebu ključne reči na početku, za najbolje rezultate.

Odličan sadržaj

Zadržavanje korisnika na vašoj web lokaciji/vašem sajtu je najbitnija merna jedinica kada govorimo o evaluaciji i analitici sa sajta. Kako biste osigurali da se posetioci zadrže na vašem sajtu, prvo morate da se pobrinete da je vaš sadržaj zanimljiv za čitanje (“pitak”, čitljiv, napisan “internet jezikom”, opet moramo reći – napisan čistim Copywriting-om!), sa puno relevantnih informacija i korisnih linkova. Što se duže posetioci zadržavaju na vašim ciljanim web lokacijama za privlačenje publike i kliknu na vaš sajt, to je veća verovatnoća da će i da kupe. Dok su sajtovi sa sadržajem niske vrednosti na neki način kažnjeni na pretraživačima i neminovno im se desi spuštanje ranga na Google-u. Dakle, morate da distribuirate dobar sadržaj, to je naš jedini domaći zadatak od učitelja virtuelnog života, Google-a.

Šta to znači dobar sadržaj? Pa to je sadržaj koji mora biti autorski (iz prve ruke, što bi se reklo, non copy/paste. Neprevođen ni sa jednog stranog jezika, jer i vrapci znaju da to odavno više “ne prolazi”, algoritmi Google-a su do te mere sofisticirani – da takve početničke greške prepoznaju vrlo lako i stavljaju na zasluženo mesto na svom pretraživaču.);

Zatim, dobar sadržaj znači i optimizovan sadržaj (primenom SEO on page alatki na tekst, podešavanjem svih parametara koji Google-u olakšavaju da vas “primeti i nagradi”), i naposletku – dobar sadržaj je onaj koji nešto DAJE (i to besplatno!). Šta daje, pruža? Pa daje svojim posetiocima besplatnu vrednost – edukuje, zabavlja ili rešava problem.

Evo nekoliko proverenih predloga za pravljenje uspešnog sadržaja za kompanijski blog (primenljivo je na sve blogove):

  • Sadržaj mora da sadrži autorsku fotografiju (ili non copyright photo), sa obavezno unetim Alt tekstom. Taj sadržaj mora da servira tačne i koncizne informacije o dešavanju u kompaniji/saopštenju za javnost/korporativnom događaju ili o proizvodu/usluzi. Sa jasnim pozivom na akciju (Šta je poziv na akciju ili Call to action? To je ono pravougaono dugme koje imate od sredine i pri kraju čitanja/konzumiranja nekog sadržaja. Najčešće je to prijava na newsletter/mejling listu, ili odvođenje korisnika na prodajnu stranu/Landing page gde se nudi nešto, itd., esencijalno gledano – poziv na akciju je u većini slučajeva poziv da nam se poveri korisnikova email adresa);

Na primer: Ovde mi pozivamo da uradite besplatnu analizu vašeg online poslovanja

  • Tekstovi na blogu koji predstavljaju vašu kompaniju, vaše proizvode ili usluge – a istovremeno su informativni i zabavni, generišu mnogo čitanja;
  • Ažurirani članci imaju isti značaj. (Oni članci na koje se vratite, podesite parametre, objavite ih ponovo na društvenim mrežama ili slično);
  • Popisivanje/liste – blog postovi koji imaju u sebi numerisane liste su veoma klikabilni;
  • Uključite vodiče koji potencijalnim kupcima/korisnicima pokazuju kako da koriste vaše proizvode/usluge;
  • Video – na webu ima najviše tekstualnih sadržaja, dok je video format sadržaja u manjem obimu. Zato je postavljanje video zapisa na kompanijski blog, nešto što Google nagrađuje višim ili veoma visokim rangom. Na primer, dronom se snimi kompanijski film/video, profesionalan, editovan, montiran pa sa isključivo visokom digital marketing video postprodukcijom – šalje poruku o dominaciji, brendu, posvećenosti i profesionalizmu. Sadržaji ovog tipa se sastoje od ozbiljnog scenarija za korporativni promotivni video. Mali kompanijski film. U ostalim slučajevima, bilo koji tip video formata dobro “konvertuje” na Google-u i to svakako treba da uvrstite u svoju Strategiju sadržaja za vaš web sajt.
  • Infografici (pdf grafički prikazi određenih segmenata u tekstu) daju dodatnu vrednost sadržaju, ali jedino u kombinaciji sa SEO optimizovanim tekstom postižu svoj potpuni efekat, kada je već reč o sadržaju koji nas rangira visoko.
  • Pojmovnici su koristan “dodatak” tekstu u specijalizovanim delatnostima/nišama poput kuhinje, medicine ili na primer građevine.

Kompanijski blog je dnevnik jedne istorije, jedne ideje i vizije. Tako intimno – a tako javno. U tome leži šarm bloga i onaj zvezdani prah koji uvek pozicionira blog u sami vrh internet alata! Ljudi vole blogove! Blogovi ukazuju na ekspertizu, na negovanje brenda i ulivaju poverenje. Primenom ovih pet koraka – vaše preduzeće će uvek imati sadržaj koji je uvek sjajan:

  1. Kada je reč o svim web sajtovima generalno, treba da dođete prvo do saznanja o tome: da li vam vaš sajt služi kao mesto za direktnu prodaju ili za dolazak do što većeg broja posetilaca/čitalaca? Ako želite direktnu prodaju, vaš sadržaj bi trebalo da bude fokusiran na prezentovanje vašeg proizvoda/usluge na privlačan i informativan način. A ako je ovo drugo, vaši tekstovi i grafike sa bloga moraju se lako čitati i pružiti informativan/koristan link do vašeg proizvoda/usluge. Kada je reč o alatu kompanijski blog, sadržaj se kreira sa tendencijom povezivanja sadržaja postavljanjem targetiranih internih linkova u tekst. Takođe i kontekstualno gledano – isticanje kompanije kao autoriteta u svojoj oblasti kroz ekspertize, uspehe, bilanse, dijagrame, grafikone i drugo, je uvek jednako čitljivo i privlačno. Svi vole da vide “nacrtano”, odnos nečega, brojeve, rezultate, merenja.
  2. Uvek imajte na umu svoju publiku! Upoznajte svoju publiku pomoću analitičkih alata i usmerite svoj sadržaj direktno na njih. Na primer, zauzeti poslovni ljudi cene visokokvalitetne tekstove koje mogu preuzimati i čitati u slobodno vreme, dok tinejdžersko tržište uživa u vizualima i čestim ažuriranjima – ogromna je razlika. Kompanijski blog ima svoju publiku, koju pažljivo gradi kroz Inbound strategiju sadržaja (interni linkovi, backlinkovi) kao i kroz B2B biznis model. I da, uvek proverite da li je ceo sadržaj optimizovan i za mobilni telefon (mobile preview).
  3. Gledajte da sadržaj bude svež: redovni posetioci vašeg sajta sa punim pravom očekuju da će da vide uvek sveži sadržaj, bilo da se radi o predstavljanju novog zaposlenog menadžera u kompaniji/otvorenim vratima/proizvodima ili nedavnoj objavi na Linkedin-u. 
  4. Proverite da li vaš sadržaj funkcioniše: upotrebite prikaze stranica, lajkove na društvenim mrežama i komentare, konverzije od prve posete sajtu do prodaje, kako biste proverili da li vaš sadržaj donosi rezultate i promene, kao i da li radi za vašu kompaniju i njene ciljeve.
  5. Inspirišite se, budite inovatori koji postavljaju standarde u svojoj industriji. Osmislite novu kategoriju na blogu, na primer, na temu društvene odgovornosti ili slično, probudite emocije, pričajte priču, učinite da publika interakuje i reaguje na sadržaj emocijama. Odgovorite svakom na email, buditeti koji i van kompanije žive svoje ideje. Jer posao i život su u dubokoj korelaciji. Kakav ti je posao takav ti je život!

Kakav ti je kompanijski blog – takav ti je život!

Ostavi utisak

Molimo vas unesite komentar
Molimo vas unesite ime